Felanmälan
Om det är något som inte fungerar som det ska med ditt boende vill vi att du hör av dig till oss. Använd i första hand vårt formulär, se nedan. Du kan även maila eller ring oss
Du kan när som helst på dygnet skicka in din felanmälan via formuläret nedan eller maila
Registrering av inkommande ärenden sker endast under kontorstid.
Du har som hyresgäst skyldighet att anmäla fel som rör din bostad. Det kan röra sig om droppande kranar, elektriskt fel, trasiga gångjärn till skåp, fönster eller dörrar, dålig ventilation m m.
OBS felanmälan från kommunala verksamheter kvällar och helger görs till … Jourtelefon, teknisk beredskap
Kontaktuppgifter
Tel: 0565-179 66
Vardagar 9:30-11:30
Mail: felanmalan@sunne.se
Adress: Brårudsallén 8, 686 33 Sunne
Fastighets- och störningsjour, akuta ärenden och låsöppning
Utryckning sker endast på akuta fel som inte kan vänta tills ordinarie arbetstid.
Vid akuta ärenden eller fel som orsakar skada på egendom, fastighet och person ska du kvällar, helger och nätter ringa till jourtelefon/störningsjour
Låsöppning görs under förutsättning att man kan uppvisa legitimation. En kostnad på 1 000 kr faktureras
Securitas 0565-179 66 (vardagar efter 16.00, lördag, söndag och övriga helgdagar)
Byte av lampor mm
Behöver du hjälp med att t.ex byta glimtändare, lysrör, batterier, glödlampor faktureras en kostnad på 250 kr exkl material. Undantag fast installation
Bredband/fiber
Har du fel på din anslutning ska du ta kontakt med Telia 020-20 20 70